tisdag 23 juni 2009

SOMMARVÄRME ÄNTLIGEN!

Så är midsommaren över. Skönt tycker jag, även om det varit mycket trevligt med båda sönerna hemma. Men efter flytten till Jämtland har jag en kluven inställning till storhelger. Förut hade vi nära till släkten, men efter flytten har det varit ensamma storhelger.
Nu ska jag inte klaga, men för varje år blir det svårare att bo så långt "hemifrån". Efter arton år borde man ha kommit till ro, men hemlängtan spökar fortfarande ibland tyvärr.
Jag har haft mycket tid att läsa under helgen. Just nu håller jag på med Ann Cleeves senaste deckare "Rött stoft". Alla hennes deckare, 3 st, utspelar sig på Shetlandsöarna med kommissarie Jimmy Perez i huvudrollen. I den sista boken dvs den jag läser nu har hans roll förminskats till förmån för en yngre kollega. Böckerna innehåller en detaljerad beskrivning av naturen, samhällena och människorna på Shetlandsöarna. Mycket intressant och annorlunda! Säkert ett trevligt resmål.
Idag har det varit en stadsdag, med inköp, hälsa på hos Erik samt provtagning inför nystart med min medicin mot reumatism. Medicinen har hundratals biverkningar, en del allvarliga. Jag törs egentligen inte alls ta en sådan läskig medicin, men törs inte avstå heller...Så det är bara att hoppas på det bästa och att det inte blir någon ny tripp till sjukhuset pga svår infektion.
Lite positivt: äntligen varmt! Vad vi har längtat efter det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar