torsdag 25 juni 2009

VALLMO, LAPPTÄCKEN OCH SOMMARVÄRME

Idag slog min första jättevallmo ut! Klarröd, annars är de flesta i olika rosa färger. Det är verkligen sommar när vallmon slår ut, och runt omkring den finns alla våra aklejor i himlens alla färger.
Vi njuter av värmen! Idag orkade vi bara inte laga någon mat utan åt god mat på byns pizzeria, som inte bara har pizzor utan även annat mycket gott.
Idag fick jag tidningen Quiltmagasinet, en tidning som alltid gör mig glad. När jag får varje nummer prickar jag för en beskrivning som jag vill använda. Hittills har jag inte sytt någon av dem, men har sparat alla nummer av tidningen. Så småningom...
För er som är intresserade av kviltsömnad= lapptäckssömnad kan ni gå in på min kompis och frisör Anna-Lenas blogg ( finns i min lista) och följa länken till en artikel om Margret från Frösön som ska ställa ut i Göteborg i sommar. Hon blev utvald bland många andra, så vi är mycket stolta över henne! Hennes kviltbonad är med på bild via länken. Jag blev så inspirerad och har idag tvättat många tyger, så att de inte färgar av sig på andra när jag syr lapptäcken. Riktigt lika bra som Margret kanske jag aldrig kan sy, men man kan göra mycket snyggt ändå.
Idag har David namnsdag och moster Margit i Lindesberg fyller 75 år. Grattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar