fredag 19 juni 2009

EN HUNDRALAPP
Längst ner på sidan finns en bild på min hundralapp, som jag nu sytt klar till hälften. Kviltning och kantning är kvar och det är där min dåliga karaktär brukar visa sig. Ofta blir arbetet liggande ett år.Varför det kallas hundralapp? Det är ett byte av lappar som min lapptäcksgrupp ordnade. Från början hade vi 100 lappar var i 25 olika tyger. Hälften lämnade vi ifrån oss och fick sedan 50 från de övriga i gruppen. Vi fick inte välja vilka vi ville ha, inte heller hur vi sedan skulle kombinera dem. Svårt att förklara, men det var ett byte av lappar. Men resultatet ser ni längst ner. Bilden hade jag tänkt ha tillsammans med texten men lyckas inte med det.
Ha en fortsatt trevlig midsommar! Jag har plockat in sju sorters blommor att ha i en vas.

3 kommentarer:

  1. Snygg hundralapp! Snyggare än myntverkets!!!

    SvaraRadera
  2. Den blev ju hur snygg som helst! Min ligger fortfarande fastnålad på underlaget... dålig karaktär är du inte ensam om!
    Glad midsommar! Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  3. Ja, den blev riktigt lyckad.
    Glad Midsommar till er också!

    SvaraRadera