torsdag 18 juni 2009

TREVLIG MIDSOMMAR!
Hoppas bara vädret blir lite varmare. Inte så troligt verkar det som. En av sönerna ska komma hit i midsommar, eventuellt också den andre en del av helgen. Det ska bli kul att träffa dem! Anders och jag har ju hur mycket tid som helst för varandra nu sedan han miste jobbet. Och att enbart sitta och titta på varandra en hel storhelg känns inte så upplyftande. Dessutom är det roligare att ta itu med matlagning och bak om man får gäster.
Jag har hittat ett suveränt recept på rabarberpaj som man gör i Mikrons crisppanna på nolltid. Imorgon ska jag göra den med jordgubbar. Det är maräng över och den är supergod. Anders kan inte äta råa jordgubbar pga allergi, men i paj går det bra.
Idag har jag sått kornvallmo och gurkört, mina favoritblommor. Jag började så igår, men hittar hela tiden nya ställen att peta ner fröerna i. Bara det kommer lite värme, så fröna gror!

2 kommentarer:

  1. Jordbuggspaj med maräng över.. smarrigt värre där morsan.. blev riktigt lockande att ta sig ut till Pilis!

    /Den äldre av de 2 ;)

    SvaraRadera