onsdag 12 december 2012

Snart jul

Nu börjar det dra ihop sig till jul. Jag är lika förvånad varje år över hur fort tiden går i december. Nu är det bråttom att sy klart mina tre julprojekt. I förra inlägget skrev jag om hjärtat jag ville sy, men sedan vann jag tyger på Jämtkviltens Östersundsgrupps jullotteri. Nu känns det viktigare att sy av dem.
Men först gårdagens alster på bilden. Mamma ska få det och ha på sitt bord i jul. Kanske förstår hon att det är en julklapp, annars känns det i alla fall bra för mig att det är fint hos henne på äldreboendet.
Därefter ska löparen med vinsttygerna och lite resttyger sys klart och sedan - om jag hinner - ska jag sy sex mug-rugs (stavning?) med älgar med tomteluva på. I en restpåse från Frösö Handtryck hittade jag det roliga tyget.

2 kommentarer:

  1. Det var en fin stjärna Du har sytt på Din julduk. Den var stilren och effektfull, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Tack Dollan! Jag hittade en bild på en åttkantig duk inne på Facebook och "lånade" mönstret med stjärnan därifrån. Fast min duk fick bli fyrkantig.

    SvaraRadera