söndag 23 december 2012

GOD JUL!

Dan för dopparedagen och nu måste jag lägga min fina blivande jullöpare åt sidan. Jag hinner inte sy den färdigt innan julafton. Men skam den som ger sig, innan annandagen är slut ska den vara kviltad i alla fall. Anledningen till att den inte är klar är en tidsoptimistisk make och mina onda leder. Min käre make hjälper gärna till inför jul. Sådär kl 20.00 dagen före julafton tycker han det är lagom att sätta fart :-).
Den här löparen är sydd av mina vinsttyger från julavslutningen  i Östersundsgruppen. Det är även en del resttyger med. Jag blev så glad när jag vann tyget med de vita julstjärnorna. Vita blommor är alltid favoriter hos mig, även på julen. Det finns att köpa hos Mariannes kviltbod i Brunflo.
Må så gott i helgen!
God Jul, Happy Christmas, Joyeux Noël, Frohe Weihnachten, Glaedelig jul!

Nu ser jag att jag har vänt några rutor fel längst bort...blir att sprätta.

2 kommentarer:

  1. En vacker jullöpare Du håller på att sy, tycker jag. Och håller med Dig att tyget med de vita julstjärnorna är urtjusigt!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Toppenfin löpare! Ha en skön julhelg önskas dig och familjen.
    Kram Louise D

    SvaraRadera