onsdag 21 november 2012

I valet och kvalet

Nu har jag i en veckas tid funderat över hur jag ska få till en fin jullöpare till vårt stora köksbord. Jag har en skrivbordslåda full med jultyger, men tyvärr mest bara småbitar av varje tyg. Eftersom tandläkaren har lagt beslag på en alltför stor del av mina novemberpengar, måste jag nöja mig med de tyger jag har.

Nu har jag hittat mönstret som är perfekt, se bilden! Jag hittade mönstret via en dansk hemsida:
www.kludekoner.dk.Vad kludekoner betyder vet jag inte, men taepper betyder täcken och tasker väskor. Kika in på sidan, många fina saker!

Men det finns så många andra fina mönster också. Jag har ritat en tomte som lätt bör kunna appliceras på bakgrundstyg eller som, med samma mönster, kan sys ihop på maskin. Jag ska testa detta, men innan dess ska tre tulpaner sys som födelsedagspresenter i vår lapptäcksgrupp.

Ytterligare en dansk bild:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar