tisdag 7 februari 2012

Syfestival i Västerås




Efter nästan en vecka i hemstaden passade sy- och antikfestivalen bra som avslutning. Minus 18 grader och solsken var det när jag promenerade till Bombardier Arena via Apalby.
Jag var mest inne på syfestivalen, även om det antika också var intressant att se. Jag träffade SquareLiz som ska sluta med sin verksamhet och därför sålde ut allt till halva priset, tyger, böcker, linjaler mm. Mias Quiltbod i Sura hade mycket fint, liksom Quiltstugan i Sala som jag handlade de vackra rostygerna av.
Garn fanns det överallt på festivalen. Jag ska sticka en sjal med öglor som sticker ut överallt. Dålig beskrivning, men det kommer en bild när den blir klar. Om den blir klar, man vet aldrig...
Eftersom jag rest så långt fick jag kattyger och några andra tyger gratis av en försäljare. Allra sist kunde jag inte låta bli att köpa det lilla vackra gröna hjärtat.
Jag är nöjd och glad över att ha varit på festivalen. På köpet hade jag mycket mer Västeråsdialekt när jag gick därifrån än när jag kom dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar