måndag 13 februari 2012

Nu är det dags att dra åt svångremmen!

Så sa ofta Gösta Bohman på 70-talet. Det känns så längesedan, att jag måste räkna efter om jag verkligen var född då. Och det var jag ju. Jag hann till och med bli vuxen under det årtiondet.
Gösta Bohman tyckte att svenska folket skulle rätta mun efter matsäcken ekonomiskt.

Efter alla resor till Västerås, luncher på stan och lasarettet, besök på syfestival och inköp i kviltbutik med utförsäljning känns det som om den gamle högerledarens råd inte är så tokigt ändå. Nu ska jag hålla i plånboken bättre. Bloggen har mest visat upp mina nyinköp och då har jag ändå inte haft med mina fina nya reakläder. Nästa gång får det bli en bild på något nysytt.

Det bästa med Gösta Bohman var hans lysande bok Sagan om Gunnel, som handlade om hans frus Alzheimersjukdom. Han lämnade ut sig själv med sina brister och vågade verkligen beskriva tillvaron som anhörig. Jag skulle gärna läsa om den.

2 kommentarer:

  1. Tack för boktipset!
    Tittar in för att hälsa dig en toppen
    Alla hjärtans dag!

    SvaraRadera