lördag 26 november 2011

Julklappar

Nu brådskar det! Imorgon är det dags för traditionell julavslutning i kviltföreningens lokalgrupp. Vi brukar vara från femton stycken och uppåt som träffas för julgröt, fika och det allra viktigaste - julklappsutdelningen. Inte alls så enkelt som man kan tro, man måste få sexor på två tärningar samtidigt för att överhuvudtaget få ett paket. Därefter kan man få fler paket beroende på om man slår fler dubbla sexor. Lyckas man får man ta paket från andra och om de i sin tur lyckas med tärningarna tar de paket från någon annan. Allt sker på viss tid och det är enormt stressigt och spännande, men ingen har fått hjärtinfarkt av det än i alla fall.
Nu återstår att fixa tre julklappar i kväll. Mina tankar, och även jag själv, har mest varit i Västerås i höst pga mammas sjukdom. Jag har glömt att handla något till imorgon. Men jag har ett helt rum med många fina kviltrelaterade saker så det ordnar sig.

4 kommentarer:

  1. ...du hade tur. Du är en av vinnarna! Maila mig din address så skickar jag med glädje ett litet paket! Tack för att du tittat in på min blogg!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Åh, så kul!!! Tack Margreth! Jag skickar mail direkt. Tack själv för att du tittar in på min ojämna blogg.

    SvaraRadera
  4. Låter kul med er julklappsutdelning, det är en mysig tid nu. Hoppas det går bra med din mamma. Ha en bra dag!

    SvaraRadera