lördag 5 mars 2011

VM

Nu har det varit time-out i bloggen sista veckorna. Det har inte blivit något skapande som jag kan visa här. Orsakerna är värk nästan överallt och VM.
VM i längdskidåkning har det ju varit. Endast en tävling återstår, men nu har även VM i skidskytte börjat. Eftersom jag har möjlighet att se allt sitter jag i soffan varje dag och är just en sportfåne. Ibland går det ju inte så bra för Sverige, men inte ens då kan jag slita mig från soffan. Alltid finns det någon annan att heja på från något annat land, någon det är synd om av ena eller andra anledningen, någon som behöver mitt hejande.
Jag har ett eget VM att ägna mig åt också. ViktMinskning i grupp. Jag är sämst av alla i gruppen trots att jag väger all mat och är noga med vad jag äter. Ibland får jag till och med böta. Det känns ungefär som om man var tillbaka i skolgymnastiken. Då var jag också sämst, vilket både lärare och klasskamrater noga framhöll. Nu som då tröstar jag mig med att jag förhoppningsvis är riktigt bra på något annat.
Resultatet på vågen pekar i alla fall sakta nedåt och en del nygamla kläder har blivit lagom igen. Alltid något att glädjas åt :-)! Och det är en rolig och trevlig viktminskningsgrupp, trots böter!

1 kommentar:

  1. Inte kul med värk! Brukar det bli bättre med din värk på sommaren? Värmen tycker jag hjälper så bra. :)
    Vad roligt du skrev där om ditt eget VM! Jag tycker du är duktig som är med i den där viktgruppen och väger allt mat mm. Jag har helt spårat ur pga allt som hänt med Mikaela.
    Måste göra en nystart imorgon. Igen!
    Och bli mer aktiv på min Viktblogg igen! KRAM och ha en fin dag i solskenet.

    SvaraRadera