lördag 19 mars 2011

Inspiration!


Det har varit si och så med inspirationen ganska länge nu. Men när solen skiner längre på dagarna och skidtävlingarna på tv snart tar slut kommer den tillbaka. Framförallt blev jag inspirerad efter ett besök hemma hos Louise SS igår. Louise är en kviltkompis som bor i ett mycket charmigt och trivsamt hus. Många vackra lapptäcken, gamla möbler, loppisfynd och mycket annat fint som imponerade på mig.
Efter det besöket åkte jag hem med ambitionen att ändra allt hemma! Det går naturligtvis inte, framförallt för att jag tycker rätt bra om våra möbler och prylar. Anders vill knappast ändra allt, förmodligen inte något. Men lite mer trivsamt ska det bli. Allmogeboden i Brunflo ska snart besökas. Där finns många fina fynd. Lättast och billigast är förstås att sy fler lapptäcken. Tygerna finns ju redan i mängd i syrummet. I friggeboden har jag hittat två fina korgar som jag fyllt med ull och garner. En liten början...
Ullen ska tovas och garnerna stickas. Jag köper alltid först och undrar sedan vad jag ska ha allting till...känns säkert igen av någon?

3 kommentarer:

  1. Tack Karin för besöket på min sida! Det är alltid lika uppskattat ska du veta. :)
    Jag tror också att du gör ditt hem mer och mer levande och vackert med allt fint du skapar i lapptäckesteknik. Det blir fullt av färger och väldigt personligt. Önskar jag fick se Louise hem. Jag är galen i färg som du kanske vet. Skulle aldrig orka med att bo i ett totalt vitt sterilt hem... KRAM och ha en härlig sändag!

    SvaraRadera
  2. PS! Gillar dina korgar med garn! Korgar passar bäst för just handarbete tycker jag. Och tack för dina omtänksamma ord om Mikaela. Fortsätt håll tummarna. Hon sa att det lyser upp hennes dagar att veta att andra tänker på henne :) Kram

    SvaraRadera
  3. Vad snällt du skriver om mitt proppfulla hus :-)
    Det viktiga är att omge sig med saker och ting man tycker om!

    SvaraRadera