söndag 20 februari 2011

Tovkvilt


Mitt andra försök att tova gick lite bättre än det första som hamnade i soptunnan. Här är det min tovning i mitten och vackra kvilttyger runt omkring. Härliga färger tycker jag. Smaken är ju olika.
Jag har sytt fast ett guldtyg på baksidan av tovningen. Guldfärgen lyser lite där tovningen är mycket gles, fast det syns inte på bilden. Hittade också lite guldgarn att sy fast också. Jag har även efter ca 40 års uppehåll broderat runt ett hjärta och en liten ängel som bara fanns där efter tovningen. Mycket ojämn handsömnad, men det var i alla fall roligt.
Jag har fått blodad tand när det gäller tovning och ska försöka lära mig mer.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det blev jättefint!
    Handgjort och hemgjort har alltid en speciell känsla. Det ska bli roligt att se fler av din alster senare!

    Ha det gott!

    SvaraRadera