onsdag 23 mars 2011

Ett husbygge



Mitt livs första och kanske sista? husbygge ser ni här. Jag har gått en kortkurs i keramik för nybörjare i Tavnäs. Jag var full av idéer när jag började och trodde att ett hus skulle vara enkelt och lagom att börja med. Det var inte så enkelt...Mitt hus blev rätt charmigt även med en glasyrdroppe, tycker åtminstone jag, men visst syns det att det är ett nybörjarverk. Det skulle vara rakt tak och en rak dörr, men jag tycker att det ser lite japanskt-kinesiskt ut. Nu menar jag inte att skämta om jordbävningar och annat elände, utan bara att taken där har lite svängda former.
Det är mycket roligt med keramik, men jag tror inte att det blir fler kurser för min del. Jag har ordnat med belysning så huset blir en lampa på kvällarna. Den vackra keramikkannan är från Nordic Kiwi och vinhållaren målade jag för många år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar