måndag 22 februari 2010

LJUS och OS

Här blir det inte mycket skrivet. Jag skyller på OS, som tar mycket tid. Allt skidskytte, all längdåkning och en hel del alpint måste bara ses! Men jag har i alla fall lite disciplin och går och lägger mig i någorlunda tid, nästan...Det är så roligt att det går bra för längdåkarna. Man blir själv på bättre humör, fast man bara har suttit i soffan och hejat på.

Det blir ljusare och ljusare ute. Allt är så vackert ute idag, sol och gnistrande vit snö. Minus 29,5 grader. Men jag upptäcker många skavanker varje år när det blir ljusare inomhus också. Dammråttor, slitna tapeter, mm. Dags att sy nya fräscha köksgardiner. Den största skavanken upptäcker jag när jag ser mig själv i spegeln. Jag skulle behöva en total förvandling inför våren. Men det är ju lättare sagt än gjort, så jag får nöja mig med lite hårtoning och börja cykla på motionscykeln lite oftare.

Nu ska jag leva på enbart soppor och buljong fram till onsdag förmiddag. Det är förberedelse inför en röntgen. Kanske kan jag tappa något enstaka kilo.

2 kommentarer:

  1. Ja du, det är mycket som kommer fram i vårsolen. Allt damm o smutsiga fönster.Sen själv skulle man behöva en helrenovering, men jag får göra som du tona håret och gå långa promenader o hoppas på det bästa. Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Ja, nog behöver man en total make-over här hemma! Både jag och tyvärr en storstädning. Jag får göra som Ni klippa håret, tona det och börja motionera igen... Ljust ute gör en piggare men fasar för hur blött det kommer att bli då mer än en meter snö över allt kommer att smälta. Ha det så gott!

    SvaraRadera