lördag 13 februari 2010

HUR SKA MAN ÄTA?

Har hämtat nedanstående stycke från ett blogginlägg av Bodil Malmsten, författare. Det är två delar av blogginlägget som jag har tagit med.

/NEJ!
En artikel till om nödvändigheten av att byta ut frukostsmörgåsarna mot omelett med oststavar och jag får tillbaks matstörningarna som nästan tog livet av mig när jag var ung.
Alla maniskt magra människor som går med stavar på stan, fåror i ansiktet, fjärrblick mot en otäckt hälsosam framtid tillsammans med andra avmagrade vitkålsfanatiker.
Hatet mot kolhydraterna, hotet mot mig som vill ha en smörgås eller två till frukost.
Smörgås, juice, espresso med mjölk och det är bara - enligt magerhetsundergångsprofeterna - att boka kremering.
Det är så man får lust att sluta tvätta sig och börja röka.
En slät kopp kaffe och en John Silver utan filter.
Wienerbröd med mormors hosta och sockerglasyr.
Rå falukorv och brännvin./
/Om kolhydratsnegationisterna får som de vill kommer svenskarna snart att försvinna i skock med sina stavar, oaptitligt avmagrade, gassprängda och med fjärrblicken inställd på en framtid som inte inkluderar någon död./

Ja, inte vet man hur man ska äta i dessa tider för att leva sunt...så bra Bodil Malmsten beskriver det!

2 kommentarer:

  1. Håller med det börjar gå till överdrift med all sundhet! Ha en travlig Alla Hjärtans dag!

    SvaraRadera