fredag 12 februari 2010

LAPPAR OCH LITE ANNAT




Jag har en aktiv vecka bakom mig. Stor lapptäcksträff i Östersund i lördags, utflykt till Sundsvall och Ikea på söndagen. Till ateljén för att skära glas i måndags, vilket misslyckades helt. Glaset sprack så bra av sig själv ändå. I tisdags akvarellkurs.
Allra roligast var det på lapptäcksträffen med ca 86 andra entusiaster och nästan lika många symaskiner. Vi skulle lära oss att sy tredimensionellt. Jag var skeptisk innan, men som alltid får man bra hjälp av den arrangerande lokalgruppen som ansvarar för dagens tema. Vis av tidigare erfarenheter gjorde jag enbart provlappar. Då kommer jag ihåg bättre när jag ska börja sy hemma. Jag lägger in några bilder på provbitarna. Tyvärr ser det inte särskilt tredimensionellt ut, men om man tittar på bilden tagen från sidan ser man att vissa tyger ligger ovanpå bottentyget. Man kan pillra in lite vadd där om man vill förstärka intrycket.

Det allra roligaste med dagen är att komma ut, träffa andra med samma intresse, prata, fika och helt enkelt stortrivas! Vi var tre stycken damer i vår bästa ålder som satt tillsammans. Vi hade alla känt oss gnälliga sista tiden och pratade lite om det. Jag kände under dagen hur humöret steg och bekymren glömdes bort.

Denna känsla satt i ändå fram till igår, då jag fick ett brev från en röntgenläkare, som beklagade att den mänskliga faktorn gjort att en röntgen med en del förberedelser från min sida måste göras om. Först trodde jag att det var jag som var den mänskliga faktorn, men läkaren berättade att sjuksköterskan sprutat in för lite av något. Jag har lite svårt att reta upp mig på just sjuksköterskor, och det är ju mycket värre om den mänskliga faktorn orsakar skada eller lidande. Så humöret blev snabbt bra igen.

Nu skiner solen och det är snart OS. Har bestämt mig för att se det positiva med OS och inte tänka på dopningseländet. Det är många Östersundsboende längdåkare och skidskyttar i truppen och självklart hoppas man det ska gå bra för dem. Speciellt för Anna Haag, som är min favorit.

1 kommentar:

  1. Vad mycket roligt du haft för dig! Det är kul att träffa andra med samma intressen. Själv målar jag på måndagar ock knypplar varannan måndageftermiddag. Synd med röntgen, men det är ju sånt som händer. Ha de bra

    SvaraRadera