fredag 5 februari 2010

BLANDAT


Äntligen har förkylningen gett med sig. Imorgon är det den stora lapptäcksträffen i Östersund och jag längtar dit! Ska ta det lugnt och vila idag, jag är fortfarande rätt trött. Lördagarna med lapptäcksträff är några av årets roligaste dagar. De andra, lite mindre lapptäcksträffarna är också trevliga.
I morgon ska vi sy tredimensionellt. Det låter svårt, men till och med jag brukar förstå när jag väl kommer igång med att sy. Jag är ingen naturbegåvning som kan läsa igenom ett kompendium och genast förstå.

Har funderat över livskvalitet sedan mitt förra inlägg. Kanske kan jag måla något av det jag saknar här uppe. Rapsfält, ekdungar, hav av blommande fruktträd och blommande slån tex. Då blir jag kanske mindre gnällig :-). Jag skulle också vilja lära mig mer om hur man kan sy landskap med hjälp av lappteknik.
På söndag åker vi kanske till IKEA. Det är 15 mil dit enkel väg, så det blir en lång dag. Men jag har suttit inne i tio dagar nu så det skulle vara skönt att komma ut lite.

Sätter in en bild på en blommande magnolia. Snart är det vår.

1 kommentar:

  1. Ja tänk snart är det vår, fast det känns långt bort. Bra ide att måla det du saknar! Hoppas helgen blir riktigt rolig. Ha de gott

    SvaraRadera