söndag 24 januari 2010

SYRUMMET




Här kommer några bilder från mitt blivande syrum. Husets minsta rum, som Erik tidigare bodde i, har varit gästrum och datarum sista tiden. Mitt syrum har jag haft i ett lite större rum, som David nu bor tillfälligt i. Nu har vi flyttat datorn till köket. På något sätt ska jag klämma in mina sysaker och akvarellsaker i det lilla rummet, som dessutom rymmer en säng. Den är Eriks, så den måste vi ha kvar. Men det har gått framåt i helgen som man kan se av bilderna.

Jag har lagt in ett foto av min senaste akvarell. Den är inte riktigt klar än och det är svårt att få till färgerna när man använder blixt. Tyvärr har det kommit med lite sytråd på akvarellen. Sytråd är något som finns överallt här hemma, på våra ytterkläder ibland, i soffan, i tvättmaskinen, ja precis överallt. Det syns att det bor en kviltare i huset. Idag har jag gått med i en grupp på Facebook som heter Lapptäckenas befrielsefront...

3 kommentarer:

  1. Lapptäckenas befrielsefront! Vad roligt det låter :)
    Jag är inte alls bra på att sy, men jag ska sy lite lappkuddar till gästsängen sen har jag tänkt mig.
    Roligt att se en till som håller på att fixa en egen hörna. Visa gärna hur det blir när det är klart! :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Fin akvarell, kul med fler som målar. Spännande o se hur syrummet blev. Ha se bra!

    SvaraRadera
  3. Sussie, du måste visa dina kuddar när de är klara! Jag ska lägga in ett foto när rummet är klart, men det tar nog några dagar.
    Kul att ni tittar in här!
    Jag ska återställa blogglistan också, det har jag glömt.

    SvaraRadera