lördag 30 januari 2010

KALLT



Här är det kallt igen, minus 23 grader. Känns som helt normalt denna vinter. Jag saknar promenaderna. Visst kan man klä sig varmt, men det blir så kallt i luftrören.

Vi har fått feber och halsont här hemma. Maken mår sämst. Jag hade precis återhämtat mig från en veckas diet och två dagars fastande + lite andra förberedelser inför en datortomografi. Jag var sååå hungrig, tog en sväng till ett bageri på hemvägen och planerade mycket god mat till helgen. Naturligtvis blir man krasslig och tappar aptiten. Å andra sidan väger jag för mycket och borde inte äta alls.

Imorgon är det årets första söndagsträff i vår lapptäcksgrupp, som jag naturligtvis vill vara med på. På måndag är det läkarbesök på reumatologen som jag bara måste iväg till. Ska försöka övertala doktorn om att få lite kortison injicerat i de mest ömmande lederna.

Eftersom det är några nya här som läser min blogg så har jag lagt in en bild mig själv framför en mysig fransk affär i Göteborg, samt en bild på maken Anders i Lofsdalen i Härjedalen.

3 kommentarer:

  1. Ja det är kallt, det är vi inte vana vid här nere i Gränna. Vet inte när vi hade en sån här vinter. Men det är härligt jag älskar snö. Men det är värre med mina små hundar, det blir snabbt ut o ännu snabbare in. Ha de bra!

    SvaraRadera
  2. Jag har undrat var du bor. Gränna är så fint! Vi var där i somras när vi hjälpte yngste sonen att flytta till Jönköping. Tyvärr hade vi inte mycket tid att titta runt i den lilla staden.

    SvaraRadera
  3. Hej Karin! Nu vet jag hur du ser ut och det är alltid kul att få ett ansikte till den man läser om och "pratar" lite med :)
    Glad Alla Hjärtans dag!

    SvaraRadera