söndag 6 september 2009

EN QUILTSTJÄRNA

Igår hade vi stor quiltträff för hela Jämtlands quiltförening. Som alltid lär vi oss något nytt. Den här gången fick vi välja mellan japansk flätning, att göra bokomslag och snabba stjärnor. Jag och stjärnor brukar inte komma så bra överens eftersom de är lite petiga att göra och jag inte har så stort tålamod. Men snabba stjärnor lät bra och var riktigt roliga att göra. Det finns en bild på en stjärna nere till höger som jag har gjort. Det fina täcket i gult/grönt har någon i Lit-Häggenåsgruppen gjort. Hälften av mina stjärnorna kommer att ha röd bakgrund och beigefärgade stjärnor.
Vi hade som alltid en riktigt trevlig dag tillsammans med gott fika, lotteri och mycket prat!

4 kommentarer:

  1. Fina stjärnor/Anders

    SvaraRadera
  2. Underbara vallmoblommor. Jag fick tre! i år och jag tror jag satte fröna förra året.
    Stjärnan blev ju jättebra,och det blir det mesta som du gör.Louise D

    SvaraRadera
  3. Hej Karin. Fin visningsbild, dina blommor, jag kommer över nån dag och tigger frön om det är okej./ Kram Maud

    SvaraRadera