lördag 21 april 2012

Start

Nu har jag varit medlem i Itrim i ett och ett halvt dygn. Jag har redan varit på ett träningspass. Trots onda leder tror jag det ska fungera. Det gäller bara att hitta ett sätt att visa övriga deltagare att jag tränar på mitt sätt, att slippa förklara varför jag "fuskar" ibland. De verkar rätt nyfikna.
Roligt var det i alla! Som ny på Itrim får man en hälsoanalys och den var inte upplyftande. Men det visste jag ju om innan. Nu ska jag äta måltidsersättningar hälften av måltiderna och någorlunda vanlig mat i övrigt. Dock ingen potatis, inget ris, ingen pasta och inget bröd på flera månader. Hur ska man nu kunna fira midsommar, utan färskpotatis och knäckebröd till sillen?
I natt har jag legat vaken pga hunger ändå till kl 03. Skam den som ger sig :-)

6 kommentarer:

  1. Håller tummarna för dig!!!! Själv skulle jag aldrig klara av att gå på sån diet!
    Kram på dig!
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta! Jag trodde mig inte om att klara det här och det har ju inte gått en vecka en. Men efter att ha sett mina sista blodprovsvärden inser jag att jag inte har något val.
    Ett år med kortisontabletter har förstört så mycket.
    Kram, hälsa familjen!

    SvaraRadera
  3. Vad du är duktig Karin... och vad skönt att träningen verkar funka! Lycka till! Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  4. Tack Anna-Lena!
    Vi ses på söndag, om jag vågar mig dit! Det brukar ju vara gott fika...
    Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Tack Anna-Lena!
    Vi ses på söndag, om jag vågar mig dit! Det brukar ju vara gott fika...
    Kram Karin

    SvaraRadera