söndag 15 april 2012

I valet och kvalet

Nu har det gått några dagar sedan infomötet på Itrim. Ändå snurrar det runt i huvudet fortfarande. Massor med information om olika alternativ och olika priser. Guld-, silver-, brons- och budgetalternativ. Måltidsersättningar, träning och tråkigt nog gruppmöten om man vill gå ner i vikt. Jag har ju försökt minska i grupp förut och vet hur ledsen jag blir när jag bara går ner 20% av vad andra går ner. Bästa och billigaste bantningen är att plocka bort två mediciner, men alla försök att ta lägre doser av dem har misslyckats.
På torsdag har jag tid för hälsoanalys och motionstest. Kanske klarnar allt då.

5 kommentarer:

  1. Jag gick med i Itrim strax innan jag bestämde mig att flytta från Sickla till Smedjebacken, men gick ur då för närmaste Itrim finns i Västerås. Nu efteråt undrar jag om det inte hade varit värt att pendla ett år. Men jag var ju så slut då så jag tänkte inte klart.
    Hur du än bestämmer dig ska du ju göra det som känns rätt för dig för det kostar ju en del.
    Kram och ha en toppen söndag.

    SvaraRadera
  2. Önskar dig lycka till
    Louise D

    SvaraRadera
  3. Tack Louise! Hoppas allt är bra med dig!
    Susan, det hade blivit hur dyrt som helst med resor till V-ås...men du har ju löst det bra med gym i samma hus :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, men jag hade löst månadskort isåfall och då hade vi ju inte gymmet i huset. Jag gick ner tre kilo första veckan på Itrim så det ska bli spännande att läsa hur det går för dig. Fast då jag var med fick jag inte äta någon vanlig mat alls.
    Nu går jag ju inte ner ett hekto trots hårda försök. Väntar reultatet från datortomografin.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  5. Susanne, nu får man välja mellan tre varianter när man börjar på Itrim. Enbart måltidsersättningar, blandat och enbart mat. Hälsorådgivaren sa blankt nej till enbart ersättningar i mitt fall eftersom jag inte är helt frisk.
    Hoppas, hoppas att du får ett positivt besked, Sussie! Kram

    SvaraRadera