söndag 4 mars 2012

Mystery Ouilt

Nu är det dags att göra något av alla resttyger och även av alla andra tyger! Jag hittade den här länken på Facebook. Upphovskvinnan Barbara bor utanför Västerås och jag träffade henne på symässan. Nu har hon fixat mönster på en Mystery Quilt, där beskrivningen fås i fyra omgångar under våren på hennes blogg. Vad det blir får man se när det är klart! Någon typ av pläd/täcke är det. Tyvärr funkar inte länken direkt, men däremot om man kopierar den.

http://pinkandbarbara.typepad.com/my_weblog/2012/03/mystery-quilt-part-one.html
Det finns en länk till svensk beskrivning en bit ner i texten. Man kan ställa frågor till henne på svenska i bloggen.
När man har använt alla sina resttyger får man ju det stora nöjet att köpa nya tyger igen :-).

2 kommentarer:

  1. Hej! Tack för tipset Kanske jag hakar på.
    Tror vi hade kontakt när jag hade min blogg på ZOOMIN och la in Västerås bilder.
    Zoomin ville ta beltat och alla mina bloggvänner flyttade så det var bara följa med
    Ha det bra Marianne

    SvaraRadera
  2. Hej Marianne! Kul att du dök upp igen! Jag undrade vad som hände med din blogg. Det var Anne-Lie i Köping som tipsade mig om den.
    Hoppas vi ses igen i bloggvärlden! Må så gott! Karin

    SvaraRadera