tisdag 28 februari 2012

Städning i vårsolen

Nu brådskar det i det Ledinska hemmet! Till helgen har Anders äntligen sin första lediga helg i år! Min bror kommer på besök och jag ser fram emot en trevlig helg. Fast kanske blir vi osams, brorsan och jag. Vi ska nämligen se Vasaloppet på tv tillsammans på söndag morgon och jag ska heja på Petter Northug. Min bror ser rött när han hör det namnet och har hotat med tidigare avfärd.
Nu måste syrummet, som också är gästrum, städas. Lättare sagt än gjort när det är tyger nästan överallt. Jag blir riktigt sentimental när jag plockar med tygerna. Så många minnen...det här köpte jag i Danmark, det här skulle jag ju använda till något som aldrig blev sytt, det här var sista biten som jag precis hann köpa före någon annan, det här är från Malmö när vi hälsade på Katarina och Håkan...osv
Än har jag inte hunnit mer än halvvägs, men det är några dagar kvar. Lite vårsol vill man ju också hinna med.

1 kommentar:

  1. Ett bra sätt att få städat är att bjuda hem folk! :)
    Då blir det äntligen av det man skjutit upp så länge! ;)
    Men hobbyrummet vågar jag knappt tänka tanken att städa... För var ska jag börja och... ja, hjälp säger jag bara...
    Ha det bra i helgen och hoppas att brorsan din stannar kvar. Det tror jag.
    Varm kram Sussie

    SvaraRadera