onsdag 21 mars 2012

Krångel

Applikation är inte min melodi, inser jag ännu en gång. Jag har inget emot applikationer, men det ska ju sys runt dem. Hur jag än bär mig åt blir det aldrig jämnt och fint sytt. Nu ska de runda blommorna ha en tät zickzack omkring sig...men jämn blir den inte. Undrar om det är mina glasögon som är boven, men nu har jag testat progressiva, dataglasögon och läsglasögon utan att märka någon skillnad. Maskinen är det inte heller fel på, eftersom det funkar utmärkt på provlappar.

Någon Mystery Quilt blir det inte heller. Jag orkar inte skära 1900 bitar som är ett delmoment. Med en mindre ond hand hade det säkert blivit av. Dessutom kommer jag aldrig att hålla reda på alla lapparna, då många bara är 1gånger 1 inch. Men det ska bli spännande att se bilder på den färdiga kvilten...andra ger säkert inte upp lika lätt :-)

2 kommentarer:

  1. Jag hoppade på Mystery quilten har ommit en bir på vägen. Du kan se lite om min resa bland lapparna på min blogg

    SvaraRadera
  2. Oj, det var många lappar och en inch är ju så pyttenuttigt! :o
    Ja, inte är det kul när man får ont av att göra sånt man tycker är kul. Märkte det idag igen när jag skulle knåda en paj... Men men. Nu har vi våren här! Underbart! :D

    SvaraRadera