onsdag 11 januari 2012

Nya tyger




Så var det dags för några impulsköp av tyger som, ja ni vet, kan vara bra att ha. Via Facebook fick jag tips om en rea på en hemsida och då hittade jag tyget med trådrullarna. Det passade perfekt ihop med ett annat tyg, men det visade sig vara slut när jag väl fick hem tygerna. Synd, men jag har fler passande tyger i mina gömmor.
Man kan hitta allt när man köper kvilttyger. Chokladpraliner, provdockor och symaskiner t ex.
Paris karta och franska byggnader som flaggar på nationaldagen är ett annat exempel.
Säkrast är ju alltid att handla i en riktig affär där man är säker på att färgen på tyget är densamma när man kommer hem med det. Ibland skiljer det väl mycket jämfört med fotot på dataskärmen. Goda råd är guld värda och kan bara fås i en kviltbutik.
Glad och pigg av inköpen blir man alltid, oavsett hur man handlar!

3 kommentarer:

  1. Ja minsannn-tyger kan vara bra-ha-saker. Jag skulle behöva EIFEL-TORNET.Olle 5 år i söndags sparar till En Paris-resa för att åka ända upp i tornet.Han har 1000 kr + så han blir nog lycklig för penninggåvor. Men en kudde eller kanske en börs skulle jag kunna sy då jag hittar ett tyg.
    God fortsättning med bloggandet och syningen.Vi ses väl på söndag
    Kram Louise D

    SvaraRadera
  2. God fortsättning Louise! Jag har tittat på mitt tyg med motiv från en gammal fransk stad. Tyvärr finns inte Eiffeltornet med.
    Jag tror inte jag kan komma på söndag, men förr eller senare ses vi.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Tyger är en väldigt bra frestelse att falla för. De isolerar bra och du blir inte tjock ;-)
    Pralinerna och provdockorna gillade jag!
    Kram!
    Lotta

    SvaraRadera