lördag 9 juli 2011

Strånäset





Idag har Anna-Lisa och jag varit på Strånäset och Ragundagruppens fantastiska lapptäcksutställning. Liksom tidigare år var det stora huset fullt av vackra alster och man inser att dessa utställare måste ägna all fritid åt detta intresse - hur hinner de annars sy allt vackert?
Man blir så inspirerad av alla kviltar i olika färger och mönster! Dessutom har gruppmedlemmarna bakat massor med olika sorters kakor och tunnbröd. Det blev en fikapaus på verandan med bl a Britt-Inger.
Jag köpte den fina väskan på bilden av Ing-Marie. Visserligen kan jag sy själv, men jag skulle ju aldrig hitta tyget med kvinnan på...och det måste jag bara ha!
Den röda kudde med ett broderi och "kaffeväskan" är några av favoriterna på utställningen.

3 kommentarer:

  1. Vilka fina handgjorda saker!
    Ja, väskan är fin. Kudden hade passat på min soffa. Tycker det är jättesnyggt med lapptekniks-kuddar! Men mest av allt tyckte jag gevalia-bagen var riktigt cool! :D
    Ha en skön söndag!
    kram

    SvaraRadera
  2. Med flyttbestyr har jag inte känt mig ha tid att åka till STRÅNÄSET men hoppas att du och andra lägger ut bilder så även jag får njuta av allt det vackra! Louise D

    SvaraRadera
  3. Självklart kommer det fler bilder Louise! Hoppas att flytten har gått bra, även om det varit jobbigt. Jag har ännu efter 20 år inte packat upp sista flyttlådan...
    Kram Karin

    SvaraRadera