lördag 2 juli 2011

Leilas galette



Nu är det snart dags för två födelsedagar i familjen. Anders fyller år på måndag och David dagen efter. Vi påbörjade firandet av Anders idag med den här galetten. Han jobbar nästan dygnet runt de närmaste dagarna så det gällde att passa på några dagar i förväg. Häromdagen såg jag Leila Lindholms bakprogram från la France för första gången och då bakade hon en liknande galette. Jag gjorde om receptet så att det blev mjölk- och glutenfritt. Supergott och med mandelkräm på botten. Receptet finns på recept.nu om någon vill testa.

Galetter och en rätt hög dos med kortisontabletter kan ju bara sluta på ett sätt för mig... På sommaren är det svårare att leva sunt, man reser bort, umgås mer och blir bjuden på mycket gott. Nu funderar jag på mjuka motionsformer, om det finns något oprövat för mig kanske? Easyline skulle jag vilja pröva på. Jag älskar att simma och det är väl bara latmasken i mig som gör att det sällan blir av. Gåband hemma, men då kan jag lika gärna gå ut här. Fast då riskerar man att träffa någon trevlig kompis som bjuder på kaffe med något gott till, hjälp...

2 kommentarer:

  1. Hej Karin!
    Galetten ser delikat ut! Det riktigt vattnas i munnen. Annars är jag nog en av dom få som lever lite sundare på sommaren. Tycker det är lite lättare med fruktsallader och sånt nu när det är varmt. Men tur at vi alla är olika :)
    Easy-line tycker jag du ska prova. Du kan göra det helt i din egen takt, speciellt om du inte tränar i grupp. Har du provat tai-chi ngn gång? Jag skulle gärna prova. Det ser mjukt och skönt ut och känns harmoniskt :)
    Ha en jättefin dag!

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig prövat tai-chi och vet inte riktigt hur det går till. Jag vill gärna pröva olika "mjuka" motionsformer. Easy-line ska jag testa till hösten.

    SvaraRadera