lördag 22 januari 2011

Lite blandat

Den här bloggen är lika spretig som jag själv är. Därför blir det inte en renodlad blogg om lapptäckssömnad, bokläsning eller något annat. Jag beundrar de som kan hålla sig någorlunda till ett eller två ämnen. Det hade jag också tänkt, men inser att jag inte kan koncentrera mig tillräckligt länge på en och samma sak.
Idag har jag sytt en del av den andra omgången av månadsblocket. Första blocket blev bara ett halvt sådant, eftersom jag inte tyckte att färgerna blev bra. Nu ser det mycket bättre ut, även om det inte är klart än. Tyvärr kan jag inte visa en bild på det. Projektet får nämligen inte visas i vår lapptäcksgrupp förrän i maj.
Ikväll har vi sett en riktigt bra film hemma i soffan. The Reader med Kate Winslet, Ralph Fiennes, David Kross m fl. Filmen handlar om en man som tänker tillbaka på sin ungdomskärlek i Tyskland på 50-talet. Kvinnan var betydligt äldre än han och han återser henne under sina juridikstudier. Hon är då anklagad för mord under nazitiden. Väl värd att se om ni inte såg den på bio. Kate Winslet är fantastisk i sin roll.

2 kommentarer:

  1. Den måste jag försöka se, Jag tycker mycket om Ralph Fiennes. Har du sett Den engelske patienten? Där är han helt underbar!
    Din blogg är jättefin Karin,-Varav hjärtat är fyllt talar munnen, vet du väl! Ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  2. Tack Anna-Lena! Jag skulle vilja ha en blogg om skapande, men jag är ju periodare när det gäller sådant.
    Ralph Fiennes är fantastisk i alla filmer. Men han spelar ofta rätt obehagliga roller. I den här filmen spelar han en mycket sympatisk man.
    Må så gott!

    SvaraRadera