onsdag 5 januari 2011

Hemligt sömnadsprojekt...

...startar jag idag, beroende på om jag hittar rätt tyger i mitt syrum. Rummet har jag inte tillträde till än eftersom Erik ännu inte har vaknat. Jag ska liksom flera andra i Jämtkviltens Östersundsgrupp sy ett block per månad fram till sommaren. Ingen vet nu hur det kommer att se ut i slutändan. Mönstret för den första månaden har jag fått och det är inte hemligt. Däremot ska var och en välja färg och sy, utan att visa någon annan hur det blir förrän allt är färdigsytt i maj.
I slutet av januari ska jag och två andra kviltare ha hittat på ett nytt block, som ska sys ihop med det första blocket.
Jag tycker det är stimulerande och roligt när vi har ett gemensamt, men ändå individuellt projekt. Den här gången funderar jag på att sy två block av varje mönster, men i helt olika färgställningar, kanske i några färger jag sällan använder. Under de här åren i kviltföreningen har jag lärt mig att tycka om alla färger, åtminstone i vissa kombinationer.
Ha en riktigt trevlig trettonhelg!

2 kommentarer:

  1. Det låter som ett jätteroligt projekt! Kommer nog att bli jättefint i slutändan.
    En överraskning väntar på min sida. Ha en bra dag! KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag vann! Jag är så glad! Ett stort tack!
    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera