måndag 10 januari 2011

Blodsocker och GI

Ikväll har jag varit på en föreläsning om ovanstående här i byn. Det väcker en hel del funderingar om hur man äter och ska äta. Om en vecka börjar en kurs i viktminskning på Folkets Hus. Kanske ska jag vara med...kanske någon annan bybo läser här och vill vara med. Måndagar kl 17.30 på FH. 350 kr för 10? gånger, men med möjlighet att vinna tillbaka en del av pengarna.
Nu ska jag ta en skiva av mitt goda nybakade vita bröd. Det har högt GI, inte alls nyttigt...men gott!

4 kommentarer:

  1. Det låter som en jättebillig Viktminskningskurs! Tänk vad Viktväktarna kostar. 5.000 kr per år ca,vilket är DYRT tycker jag. Peppkram!

    SvaraRadera
  2. Det roliga är att större delen av de 350 kronorna läggs i en pott som kan vinnas tillbaka. Den som minskar mest i viktprocent, inte i kilon, får hälften av potten, tvåan och trean får resten. Man får böta lite om man går upp i vikt och mer om man uteblir från veckans vägning och kurs.
    Det är verkligen billigt! Men jag har inte bestämt mig än.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag blev så glad när du skrev att jag inspirerar Dig! Och att Ni smakat min grönsakssoppa! :D
    Och du, vikten är inte det viktigaste utan det att vi får tillbaka våra midjor. Eller hur? Peppkram

    SvaraRadera
  4. Håller med!Jag kommer knappt ihåg var min midja satt!
    Kram

    SvaraRadera