lördag 13 november 2010

Scrap & Snap...




...heter metoderna som vi i Jämtkvilten fick lära oss idag när Södra Jämtlandsgruppen bjöd in till stor syträff i stan. Vi var ca 100 kvinnor på plats och nästan lika många symaskiner. De här kviltlördagarna är några av årets trevligaste dagar! Man träffar likasinnande, köper (för många) tyger, pratar, fikar och syr. Dessutom måste man ju kika runt för att se vad de andra syr.

Idag använde vi oss av överblivna tygremsor när vi sydde. Den arrangerande gruppen hade sytt upp en mängd vackra kviltar som ni ser på bilderna. Tyvärr missade jag att skriva upp vilka som har sytt kviltarna. Jag har påbörjat en julklapp till min mamma. Förmodligen blir det en duk. Metoden heter Diamond in a square. Det låter ju mycket avancerat, men består i tygremsor och bakgrundstyg. Tyvärr arbetar jag inte så fort som många andra gör, men en bra början har jag i alla fall åstadkommit idag.

Det är extra trevligt att komma hem de här lördagarna. Maten är planerad, man är efterlängtad och man känner att det har varit en riktig må bra-dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar