fredag 19 november 2010

Gräsänka med tyger

...har jag varit några dagar. Svärfar Sam är nyligen opererad. Han behövde lite hjälp och sällskap efteråt av sina barn och därför reste Anders till Nynäshamn.

Här hemma har jag mest ägnat mig åt tyger - vad annars? Min son Erik brukade när han var yngre, ofta säga att jag har hamnat i någon slags sekt sedan jag gick med i föreningen Jämtkvilten. Han tycker att vi är fanatiska och lite rätt har han nog...
Igår hälsade jag på kviltvännen Ammi. Det blev en mycket trevlig dag med prat om allt möjligt inklusive tyger. Ammi gav goda råd om tygval. Två personer ser klart bättre än en vad som passar. Efter besöket hos Ammi hamnade jag i en tygaffär och vilka var där om inte två kviltare, Birgit F och en kviltare vars namn jag har glömt. Jag glömde tid och rum i affären, men framförallt glömde jag busstiderna. Det blev en timme extra i stan.

Grattis idag till alla som heter Elisabeth! Nu ska jag ringa och gratulera min mamma. Jag tror inte att Anders eller sönerna kommer ihåg mig idag :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar