onsdag 12 maj 2010

TVÅ FÖRSTA FÖRSÖK



Jag har känt mig sämst i klassen en tid, ja ungefär som i skolgymnastiken. Vi i Ösd-gruppen arrangerade en kursdag med bla sömnad av necessärer inklusive blixtlås. Innan dess träffades vi i vår arrangörsgrupp för att förbereda kursdagen och sömnaden. Man förutsattes kunna sy blixtlås. Vi hade även en genomgång och fick några mönster att testa på hemma. Det gick ju inte utan förkunskaper och jag har känt mig som ett ufo sedan dess. När det var dags för kursdag höll jag mig ute i köksregionerna så mycket som möjligt för att inte avslöja min okunskap :-)
Nu har jag fått hjälp av Ammi och sytt en enkel mininecessär. Tack Ammi! Den är inte så välsydd om man tittar noga, men varför ska man göra det?
Jag har för första gången beställt tyger från USA och det ska jag göra fler gånger! Billigt, enkelt, stort sortiment och inga tullproblem. Det är tyger med provencalska mönster, liknande dem man kan hitta i den regionen i Frankrike.

3 kommentarer:

  1. Jättefina tyger, önskar jag kunde sy. Din lilla necesser tycker jag var jättefin. Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Tack Carina! Du kanske kan sy gardiner, som är lättare att börja med än lapptäcksarbeten.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. fin necessär! det var länge sen man såg provencalska tyger. Och du....jag gick inte fortast avv alla på Tjejgåingen. Jag gick fortast av de i min grupp. Kom in som nummer 15 ungefär.

    SvaraRadera