tisdag 4 maj 2010

SYTT



Symaskinen är äntligen hemma från Huskvarna och fungerar utmärkt! För en vecka sedan åkte jag och några kviltvänner till Birgits trevliga gårdsbutik i Revsund, där allt i lapptäcksväg finns. En mycket trevlig dag!
För att testa maskinen sydde jag en jeansväska efter ett extremt enkelt mönster på franska Tissulines blogg. Man kan ta ett snyggt tyg, sy ett slags skärp och dra ihop väskan med, men jag ska nog sätta ett blixtlås så att jag inte stjälper ut viktiga saker. Kanske blir det någon applikation. Väskan känns inte helt färdig än. På bilden har jag satt en överbliven remsa tyg.
Därefter sydde jag änglagrytlappen och gav bort den till kär granne.

2 kommentarer:

  1. Tack, den ska hänga som prydnad i mitt kök.Den är så fin./ Kram

    SvaraRadera
  2. Häftig väska,jättesöt grytlapp. Du är duktig på att sy.

    SvaraRadera