lördag 22 maj 2010

KÄRLEK, NÅL OCH TRÅD...


heter en liten pärla bland alla nyutkomna böcker! Boken handlar om Sveriges syföreningar, deras historia, verksamhet idag och hur inkomster från föreningarna kommer till användning för tex unga ensamma mammor i Brasilien. Många andra projekt utomlands har man också bidragit till.

Första gången jag såg boken tänkte jag: Korsstygn! Eftersom jag är dålig på broderi lånade jag självklart inte boken. Men nästa gång jag såg den började jag bläddra i den och såg hur mycket som rymdes i den. Fina beskrivningar på stickning, virkning, julprydnader, tips om vad man brukar kunna sälja på marknader, matrecept och mycket mer! Jag fastnade för receptet på lax med lingon. Ska prövas när Erik kommer hem.

"För en vackrare värld" är ett genomgående tema i boken. Kärleken till hantverket är självklar. Boken innehåller så mycket! Lite lappteknik finns också med, om någon undrar.
Boken finns på biblioteket i Ösd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar