tisdag 2 mars 2010

BOKREA 2

Inspirerad av andras bokfynd bestämde jag mig för att handla lite på rean. Det hör ju till den här tiden på året. Men mellan bokhandlarna hamnade jag på en skorea. Där fanns mitt favoritmärke Arcopedico med gröna skor i storlek 35 med 50% rabatt. De är dyra normalt, så jag fyndade rejält.
Några böcker blev det inte.

Här är ljust, soligt och lagom många minusgrader. Jag har några trevliga dagar bakom mig och säkert många framför mig. I söndags hade vi syträff i Ammis kvarterslokal. Det pratas och fikas mer än vad det sys, men vad gör det? Igår var jag i ateljén och för en gångs skull var vi alla samlade samtidigt. Jag skar till en stjärna i glas som ska hänga i ett fönster här hemma. Om den nu inte spricker i ugnen, sånt händer.

Jag blev vice kassör i ateljéföreningen, något maken och ena sonen skrattade gott åt. De verkar se mig som familjens virrpanna, vilket nog stämmer ganska bra. Men genom jobbet vet jag att jag kan hålla ordning, räkna någorlunda och vara noggrann. Så det ska nog ordna sig. Anders har varit kassör i årtionden åt olika föreningar och kan lära mig lite.

Nu ska jag fundera ut nästa akvarellmotiv. Det borde vara ett motiv med snö, men det är nog svårt.

1 kommentar:

  1. Alltid fyndar man något när man är ute o handlar. Igår var det riktigt busväderm men idag lyser solen. Så det blir en promenad med hundarna i eftermiddag. Du måste lägga ut vad du målar, är lite nyfiken. Ha en bra dag....

    SvaraRadera