lördag 2 januari 2010

GOTT NYTT ÅR!

Nu har jag återhämtat mig efter trevligt nyårsfirande hos Greger. Man är inte ung längre...

Så här i början av året går tankarna till året som har varit. Ett av de mest omtumlande år jag har varit med om. Anders blev arbetslös, Erik reste till Gambia, Japan och så småningom till Jönköping, där han bor pga studier. David pluggade som tidigare och studierna närmar sig snart slutet. Jag har gått med i Ateljé Någorlunda och det är det roligaste som hänt mig det här året. Jag är också mycket glad över att Erik trivs bra på sin nya hemort både med studier, kompisar och boendet. Positivt är också att Anders fått en praktikperiod nu och att han har tagit taxikort.

Julen blev också omtumlande. Mamma insjuknade på julafton pga av en infektion hon precis påbörjat en penicillinkur mot. Men innan medicinen hann hjälpa blev hon kraftigt försämrad. Vi fick åka ambulans in på juldagen. Det blev två dagars bra vård på lasarettet.

Men jag har upptäckt att det finns en "syster Ratched" (Gökboet) på akutmottagningen. Jag har aldrig sett en sjuksköterska vara så konstig och elak. Lyckligtvis kom hon inte tillbaka när jag sa vad jag tyckte om hennes brist på förståelse, utan en vanlig mänsklig sjuksköterska tog över.

Hoppas ni som läser detta får ett riktigt trevligt år framöver!

4 kommentarer:

  1. Hejsan, vilken trevlig blogg du har! Hittade dig på facebook på akvarell. Jag gillar också hantverk av alla de slag, men akvarell står nog högst ändå. Ha de bra!

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du gillar min blogg!
    Ja, akvarell är något alldeles särskilt. Det kan vara lugnt och nästan meditativt om allt går bra. Men oftare sitter man med hjärtat i halsgropen, åtminstone jag :-).
    Har du någon blogg?
    Hälsningar Karin

    SvaraRadera
  3. Hej igen, det är bara kul att du lägger till mig i din blogglista.Ju fler kommentarer man får ju roligare är det,eller hur?

    SvaraRadera
  4. Du verkar ha en trevlig blogg! Hittade hit via Penselkvinnan. Jag håller med om att det är roligt om vi stöttar varandra lite i vårt bloggande :)

    SvaraRadera