måndag 23 november 2009

ÄNTLIGEN SKIDSPORT!

Nu blev det äntligen dags för världscup i längdskidåkning! Jag är en passionerad tv-tittare när det gäller den sporten, skidskytte och i viss mån alpina tävlingar. Det förgyller många trista gråvädersdagar och det förhindrar att man själv ger sig ut i skidspåren när det är fint väder. Ja, det är ju en nackdel så klart, men elljusspåret här i byn är endast rakt uppför och rätt utför. Man vill ju inte bryta något så det blir till att åka på sjön. Fast det blir som sagt sällan av pga skidsporten på tv. Men vi är i Lofsdalen ibland och där brukar vi åka på kalfjället. Härligt!

Igår var valet svårt, skidstafetter eller syträff hos Ammi. Jag anmälde mig till syträffen innan jag kollade sportprogrammet för helgen. Jag bestämde mig för att bete mig som en vanlig människa och inte som en sportfåne. Syträffen var mycket trevlig, men naturligtvis vann de svenska damerna stafetten när jag inte tittade. Repris och sammandrag gick idag och trots att jag visste hur det gick var det spännande. Jag drämde som vanligt en av mina redan onda händer på soffkanten av ren spänning...Inte klokt när det gäller en repris.

Mina egna meriter i skidtävlingssammanhang? Nionde plats i en skoltävling med ca 30 deltagare. Kunde varit värre, eftersom jag alltid var sämst på allt i skolidrotten utom just skidåkning och simning. Min bror och min pappa vann nästan alla tävlingar de var med i.

Nu funderar jag över vilken/vilka världscuptävlingar i skidskytte jag ska se i Östersund i början av december...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar