onsdag 30 september 2009

STÄNDIG SÖMNAD

Jag har blivit alldeles fixerad vid att sy kviltar nu i höst. Nu ska jag sy det sista på några som ska vara med på Atélje Någorlundas utställning på Konsthyllan som börjar i helgen. Det bekymrar mig att kviltarna tillhör de mest lättsydda, man borde kanske gjort något mer avancerat. Men vi kallar oss ju Någorlunda för att inte verka alltför pretentiösa. Förhoppningsvis ser de inte så lättsydda ut som de är.

Det poppar hela tiden upp nya idéer i huvudet, både dag och natt. Min mormor och morfars gamla stolar behöver nytt överdrag, självklart i kvilt. Mina snabba stjärnor har några skarvar som retar mig. Så blir det när man tror man är smart, men snålheten bedrar visheten. Nu funderar jag att maskinbrodera något fint med guldtråd i skarvarna. Kanske kan det göra kvilten finare?

2 kommentarer:

  1. Hör av dig till mig, Karin så ska vi nog kunna klura ut nåt riktigt snyggt och bra i kjolväg :-)
    Antikur

    SvaraRadera
  2. Toppen! Det ska jag göra bara min väninna bestämmer datum någon gång.Tack på förhand!

    SvaraRadera