lördag 19 september 2009

GLÄDJEÄMNEN

Jag har varit lite gnällig på bloggen sista tiden, om tänder och A-kassan. Men man kan ju bättra sig, så därför kommer här några positiva ämnen:
A-KASSAN, hör och häpna! Äntligen har intygen godkänts efter fem försök! Men det blir bara 8000 kr trots två månader utan inkomst. Resten kommer så småningom, men jag kan inte skriva vad jag tycker om det eftersom jag blir gnällig igen då...
STRÖMMINGSFLUNDROR, så gott! Kvantum hade otroligt fina filéer häromdagen och Anders lyckades perfekt med stekningen.
QUILTNING blir man också glad av! Jag handlade lite på Mariannes Quiltbod i tisdags. Det ska bli en vinglig löpare med hjälp av speciell linjal. Blått, vitt och naturligtvis även grönt.
INGEN FROST än! Skönt, då blir svampsäsongen längre.
FACEBOOK. Jag gick med idag och har skickat förfrågningar till vänner hit och dit. Tänk om ingen vill ha mig som vän...Lyckligtvis har sönerna och skånska Annie accepterat mig.

Enda molnet på himlen just nu är att Erik har alla tecken på influensa med hög feber, halsont, illamående mm. Han tillhör ingen riskgrupp trots lindrig astma, enligt information som varje landsting har på hemsidan i dessa tider. Så länge man mår hyfsat ska man avvakta tydligen. Vi håller tummarna för att han snart mår bättre! Förhoppningsvis är det inte den sk nya influensan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar