måndag 13 juli 2009

SÖMNAD
Nu har jag kommit igång igen med att sy. Dock inte den roliga varianten med lappar, utan ändringar av nyköpta reakläder. Jag är för kort i förhållande till hur stor jag är i övrigt, så det blir en hel del ändringar. Lägga upp byxor, ta av kjolar upptill eller nertill beroende på hur de är från början. Sedan har jag även glädjen att sy in vissa plagg, som har blivit för stora. Så det är ganska roligt det här med.

Lite avundsjuk på sonen i Japan är jag allt. Fast inte missunnsam. Men idag fick jag mail om att jag aldrig får åka till Japan den här tiden på året. Luftfuktigheten är extrem i kombination med värmen. Hur klarar japanska astmatiker det?
Anna-Lena, om du läser det här, så vill jag gärna träffas och sy någon dag efter resan!

1 kommentar:

  1. Då måste vi absolut se till att det blir av! Trevlig resa...

    SvaraRadera