onsdag 22 januari 2014

Nya tag, café Cineast och cupcakes

God fortsättning så här sent omsider!

Nu har jag tagit nya tag och börjat sy efter nästan fyra månaders uppehåll. Det är bara så svårt att välja, ufo eller något nytt? Vackert eller halvfult? Nya tyger som jag får varje månad från Västerås eller andra? Jag är bra på att planera och skriver ner allt jag vill sy i en mapp på datorn. Men sedan händer inte mycket mer.

Cupcakes är inget jag äter, men gärna syr. Fast jag tycker det ska heta muffins istället. Det låter godare. På Rikstäckets årsmöte vann jag femton fina block med cupcakes på, med namnet Café Cineast. Nu har jag sytt ett sextonde block och därmed får jag en fyrkantig kvilt som ska hänga i köket. Den blir riktigt fin! Foto kommer när kvilten är klar.

Boktips: Livbåten av Charlotte Logan är en psykologisk thriller som handlar om en ung kvinna, som 1914 lämnar ett förlist skepp i livbåt. Jag har läst halva boken och hon är fortfarande kvar på havet. Det låter kanske enformigt, men det är snarare tvärtom. Från början får man veta att kvinnan kommer att överleva och ställas inför rätta för det som hänt på havet. Hennes kamp för överlevnad har varit en mardröm. Läs den! Lite annorlunda och mer spännande än de flesta deckare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar