lördag 28 september 2013

Spänning

Den här månaden är snart slut. Det har inte blivit något sytt och inte mycket annat gjort, pga att jag har varit febrig och hängig en stor del av månaden. En snabbresa till Lund har vi hunnit med, men då var jag också sjuk. Men det var roligt ändå att träffa yngste sonen som bor där sedan augusti. En mycket mysig och annorlunda stad, som vi gärna återvänder till.

Nu till spänningen! Jag har läst tre mycket spännande deckare. Så spännande att jag har hoppat över måltider bara för att få veta vad som händer. Helt annorlunda böcker än Gotlandsdeckarna och Fjällbackadeckarna, som sällan eller aldrig är spännande.

Bäst av alla tre: Dirigenten från Sankt Petersburg av Camilla Grebe och Paul Leander Engström.
Leander Engström bodde i Sankt Petersburg under många år och även om handlingen är påhittad
finns det mycket verklighetsbakgrund.

Pojken i resväskan av Lene Kaaberböl och Agnete Friis är en dansk deckare.
Fartfyllt från första sidan!

Kvinnorna på stranden av Tove Alsterdal handlar om tre kvinnors öden och människohandel.

1 kommentar:

  1. Tack, för Dina boktips! Det är så kul att upptäcka nya författare, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera