fredag 8 februari 2013

Crazy kvilt

Mitt livs första crazy kvilt blev så här. Den är inte klar än som synes, men jag tror den blir riktigt fin efter lite maskinbroderier och kviltning. Om jag har tur kanske jag kommer på vad jag ska ha den till.

I lördags var det dags för en av årets roligaste lördagar då  vi träffades, 84 kvinnor och en man, på Palmcrantzskolan för att sy crazy kviltar och för att umgås. Jag blev mycket inspirerad och har fullt med idéer om vad jag ska sy framöver. Tidigare hade jag en idémapp i datorn, där jag skrev ner alla tankar om kommande kviltar. Men, som jag skrev förut, så försvann allting i somras.

Blocket ovan har jag sytt av remsor 2,5", resttyger. Bara ett test för att se hur det blev.

4 kommentarer:

  1. Att sy "crazy kvilt" verkar vara ett trevligt sätt att sy på. Och jag tycker att Din ser härlig ut så här långt!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Så fin din crazy quilt blev.Visst är det roligt att sy crazy.
    Säkert kommer Du på bad Du ska sy av det.

    SvaraRadera
  3. Tack, roligt att ni tycker om kvilten. Det kändes så enkelt att sy den, tror att hur man än gör blir det fint med den här metoden :-).

    SvaraRadera
  4. Hej Karin! Här var det ett tag sen jag tittade in.
    Väldigt fin "crazy" quilt du gjort. Och ja, lite crazy är den nog. ;)

    Hoppas att du har det bra. Kram!

    SvaraRadera