onsdag 14 november 2012

Ja, må hon kvilta uti hundrade år...

Härom veckan fyllde vår kviltvän Anna-Lena 50 år. Det firades med en mycket rolig och stor fest, där Ammi, Anna-Lisa och jag var med. Vi var närmare 80 personer i Torsängs hembygdsgård, där vi fick otroligt god mat och dryck. NIO olika sorters tårtor serverades, alla utom en bakade av Anna-Lena. Hur hon hann plugga, praktisera och själv laga i stort sett all mat till gästerna förstår inte jag.
Anna-Lena kommer från en musikalisk släkt. Hennes mamma och mormor, 92 år, stod tillsammans med dottern Sofie och en kompis till henne för sång och musik. Här kommer några bilder från den trevliga kvällen:

1 kommentar:

  1. Åh tack så mycket för ett fint inlägg... Jag var så glad hela kvällen att jag fick ha alla dessa fina människor runt mig! Jag tycker ju om att fixa och dona med käk och sånt, så det var ju inte så stor uppoffring, dessutom fick jag ju fin hjälp av snälla och flinka systrar/svägerskor! Ha det gott så syns vi under veckan! KRAM...

    SvaraRadera