måndag 16 juli 2012

Fler kviltar från Strånäset


Ibland blir det inte som det är tänkt med bildredigering. Den mycket vackra kvilten i mitten var rättvänd när jag såg den i datorn, men i samband med att jag la in den här vred den sig...men visst är den fin ändå? Härliga färger! Tyvärr vet jag inte vem som gjort den och samma gäller för de snygga överkasten längst upp. Kudden längst ner är sydd av olika typer av remsor. Den är ännu vackrare i verkligheten än på bilden. Agneta har sytt den.
Ragundagruppen, som har ordnat utställningen på Strånäset, verkar sy så fort de har en stund över. Jag förstår inte hur de hinner få ihop så många nya kviltar från år till år. Utställningen är en stor inspirationskälla! Ett stort tack till er!

2 kommentarer:

  1. Lyckos du som var där! Hade vägarna förbi i fjol och det var fantastiska arbeten i ett fantastiskt hus! Trevlig sommar!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är så vackert med quiltar!
    Men är verkligen urusel när det kommer till att sy. Hatar att sy i en knapp tom. Har faktiskt några ihopsydda lappar hemma från början av 90-talet, men sen har det bara blivit liggande...
    Kram

    SvaraRadera