onsdag 6 juni 2012

För sent

Varför skjuter man upp saker? Varför väntar man med att höra av sig till vänner som bor lite utanför Jämtland och Mälardalen?
Häromdagen tänkte jag ta kontakt med en Västeråsvän som jag inte träffat på många år. Hon och hennes familj flyttade till Dalarna och jag till Uppsala och sedan Stockholm. Vi har träffats någon enstaka gång, skickat julkort ibland och hörts av per telefon med kanske fem års mellanrum. Nu i sommar skulle det äntligen bli av att hälsa på, hoppades jag. Men jag hittade henne inte i telefonkatalogen och inte heller på inte på birthday.se där alla i landet finns. Så småningom hittade jag uppgift om dödsfall och om var hon är begraven. Det känns så overkligt och sorgligt. Om jag hade vetat, men hon var skild sedan många år och hennes barn kan knappast minnas mig.
Min vän var halvjämtska. Jag är glad att jag kunde framföra en hälsning till hennes mammas bästa väninnas syster, som visade sig vara Gudrun här i Pilgrimstad.


2 kommentarer:

  1. Hon kanske varit i din närhet och helt enkelt fått dig att minnas henne? Hursomhelst så vet hon säkert att du tänkte på henne.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Här kan man också söka efter personer,
    ratsit.se

    behöver ej vara inloggad, man kan söka på endast adress, födelsedatum namn

    SvaraRadera