söndag 29 april 2012

Min påsklöpare

Ja, den skulle ha visats här nu. Men jag kan inte längre lägga in nytagna bilder. Bilderna måste ha webbadress, komma från en webbcam eller från min fina mobilkamera, som endast Erik förstår sig på. Vad är webbcam? Blåsippsbilden i förra inlägget hittade jag i ett album som man kan överföra bilder från, men från mina egna album funkar det inte.
När jag lyckades få in en bild i förra inlägget gick det inte att skriva. Om några dagar fyller jag år, första gången som det är dags att fira ordentligt att det är en femma som slutsiffra när det gäller min ålder. Annars har man ju tyckt att en nolla är mer att fira. Är jag redan för gammal för ny teknik?

Veckans stora glada nyhet är att det efter lite inledande problem går utmärkt att träna försiktigt på Itrim. Vågen pekar neråt också.Jag har 42 års erfarenhet av att försöka gå ner i vikt. Hoppas detta kan bli mer än ett försök.

2 kommentarer:

  1. Webcam är en kamera som du antingen har inbyggd i din dator eller kopplar in via usb-uttaget i datorn. Så mycket har jag lärt mig... Mycket annat är höljt i dunkel :-)
    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta! Du verkar kunna en hel del. Jag vet inte var usb-uttaget är i datorn och har inte riktigt förstått vad man har usb-minnet till. Jag är inte alls teknikfientlig, bara ointresserad.
    Ha en trevlig Valborg!
    Kram Karin

    SvaraRadera